Pagina 1 van 3
Enchantress
Geplaatst: di okt 29, 2002 8:51 pm
door Dragonheart
2 Skycloud Expanse
1 Flooded Strand
2 Krosan Verge
1 Island
4 Plains
12 Forest
4 Llanowar Elves
4 Yavimaya Enchantress
4 Verduran Enchantress
2 Silklash Spider
3 Spirit Link
3 Pacifism
2 Unquestioned Authority
4 Wild Growth
4 Enchantress's Presence
2 Words of Wilding
3 Words of Wind
3 Mirari's Wake
Geplaatst: di okt 29, 2002 8:52 pm
door Dragonheart
tzt
-3 Hurricane
+1 Mirari's Wake
+2 Enchantress's Presence
Geplaatst: wo okt 30, 2002 2:55 pm
door Shadowdancer
Ik heb hem zelf ook wel eens gespeeld met endless wurms/rancor. Doet het ook heel aardig aangezien die rancors voor 1 mana zo twee of drie kaarten laten trekken en je wurms best doorrammen
Geplaatst: wo okt 30, 2002 6:13 pm
door Dragonheart
Yep, maar ik heb geen Rancor en het is ook niet echt T2. Vandaar ditte en het werkt best aardig
Geplaatst: wo okt 30, 2002 9:46 pm
door Shadowdancer
Zal je niet genoeg hebben aan een glade mider en daarvoor in de plaats een extra wake. Die vrachten mana zijn toch best wel belangrijk
Geplaatst: wo okt 30, 2002 9:52 pm
door Dragonheart
Klopt, ik ga die Wake ook nog toevoegen. Misschien kan een Glade minder ook wel. Ik trek 'm alleen graag zo vroeg mogelijk. Hurricane zou dan eerder richting sideboard verdwijnen.
Geplaatst: do okt 31, 2002 7:03 pm
door Shadowdancer
Ik bedoelde eigenlijk nog een wake na je TZT wake. vier stuks zijn echt wel nuttig. Je trek zo je halve deck door met een dotje mana
Geplaatst: do okt 31, 2002 9:01 pm
door Dragonheart
Tja, als de wake's nu ook nog eens op straat voor het oprapen lagen...
Geplaatst: do okt 31, 2002 10:44 pm
door Shadowdancer
Tja je wil er ook al een instoppen TZT dus waarok niet meer als we het toch over TZT hebben
Geplaatst: za nov 02, 2002 10:29 pm
door Dragonheart
Helemaal waar! Dus: TZT
+2 Mirari's Wake
+1 Enchantress's Presence
Maar... het is me nog niet helemaal duidelijk wat er dan uit moet. 1 Glade is een goed idee en misschien de 2 Hurricanes die dan nog over zijn naar het sideboard.
Geplaatst: za nov 02, 2002 10:50 pm
door Shadowdancer
Of mischien de Verduran enchantrsses er uit. Je Yavimaya goen het toch beter en hoeveel heb je aan drie of ver kaarten per enchantment. Je hebt alleen je narcisism om aan te discarden en als je twee kaarten trek blijf je al gaan met bijna 50 % enchantments.
Mischien doet de mobilization het ook wel beter als de centaur glade, ze zijn wel 11 maar je kan al vanaf beyrt vier gaan blokken
Geplaatst: za nov 02, 2002 11:03 pm
door Dragonheart
Hoe meer kaarten hoe beter! Authority op een willekeurig beestje, wake in play voor voldoende mana, kaarten trekken voor alle enchantresses, ditchen voor de narcissism et voila 12+ unblockable damage
Geplaatst: zo nov 03, 2002 11:27 am
door Shadowdancer
Ach maar zodra twee of drie enchantresses (of hun aanwezigheid) de r werk beginnen te doen heb je zo in zo al gewonnen, een paar wakes en een mobilization of glade en het is gewoon agelopen
Geplaatst: zo nov 03, 2002 6:45 pm
door Dragonheart
Maar... je moet ze echt vroeg genoeg hebben en bovendien zijn ze uiteraard target Nr. 1....
Geplaatst: zo nov 03, 2002 8:36 pm
door Shadowdancer
Ja dat is zeker waar daarom vindt ik de Verduran ook juist een beetje matig, tough 2 en getarget kunnen worden. Der collega uit yavimaya daarintegen kan niet getarget worden en dan moet er een massdestruction spell of een "jij sact een beestje" spell overheen. Sacen is zo opgelost met een (in mijn ogen nog steeds efficientere) mobilization en de massdestruction zal er niet veel meer als vier keer inzitten.