Verzameling

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Max

Verzameling

Bericht door Max »

Goedenavond allemaal,

Ik ben tijdens het opruimen van mijn zolder een hoop Magic kaarten tegen gekomen.

Na een tijdje zoeken op het internet kwam ik hier. Volgens mij moeten jullie wel weten of er iets van waarde bij zit en welke versie ik heb.

Ik heb ze zo'n 6/7 jaar geleden (gok ik) aangeschaft. Het zijn kaarten met een witte rand er omheen.

Er zit één kaart bij waarvan ik mij kan herrineren dat die altijd wel goed was, namelijk: Nightmare (met dat paard in die vlammen, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al)

Kan iemand mij wat informatie verschaffen?

Bij voorbaat dank,

Max
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

handig is wel om serie te noemen

als je ook namen hebt dan kunnen we nog preciezer zijn
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gast

Bericht door Gast »

Hoe weet ik welke serie het is?
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

dat kan je aan de jaartallen zien en kleuren

http://magic.flaminio.com/sets.html
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Max

Bericht door Max »

Demonics schreef:dat kan je aan de jaartallen zien en kleuren

http://magic.flaminio.com/sets.html
AHA, dank je

Ik heb er heel veel van de unlimited edition (94/95) en een aantal van "Fallen empires" en een enkeling van "The Dark" en "Legends"

Kan het nog interressant zijn, of kan ik ze meteen weggooien?
Max

Bericht door Max »

Wat is Foil?
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

foil is een kaartje met een glinsterende laagje

die zul je waarschijnlijk niet hebben denk ik, kan wel hoor

sja, er zullen vast wel verzamelaars geinteresseerd zijn in oude kaarten
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gast

Bericht door Gast »

Demonics schreef:foil is een kaartje met een glinsterende laagje
Is het tekstvakje dan glinsterend?

Zo ja, dan heb ik er wel een paar.

Ik zal snel ff wat namen posten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij een foil glimt de hele kaart. Namen posten is zowiezo handig, maakt het al snel makkelijker om iets te zeggen over de waarde. Maar, als de kaarten inderdaad van unlimited zijn dan heb je waarschijnlijk wel een aantal waardevolle (let op dat je unlimited niet verward met revised, dit verschil is namelijk best wel klein, het grootste verschil is dat unlimited donkerder is en een dubbele rand heeft meteen naast de witte buitenrand terwijl revised daar geen dubbele rand heeft). De meest waardevolle kaarten in unlimited zijn zo ongeveer black lotus, alle 5 de moxen, time walk, ancestral recall en timetwister, voor revised zijn dit de dubbellandjes (landjes die 2 kleuren mana leveren), birds of paradise, fork en vesuvan doppelganger, de prijs van rvised kaarten ligt lager dan die van unlimited. Merk trouwens op dat onder kaarten van revised en unlimited geen jaartal staat, staat dit er wel op dan heb je wanneer er 1994 onder staat (met witte rand en engelstalig ) HELE dure kaarten, terwijl je als er 1995 onder staat (met witte rand, engelstalig, geen expansion symbol) kaarten van 4th edition hebt, en die al weer iets minder waard zijn dan revised, meest waardevol in 4th is birds of paradise.

Als je wat van de kaarten kwijt zou willen, of zou willen ruilen tegen nieuwere dan heb ik misschien wel intresse, ik zoek nog een aantal oude, misschien dat je me kunt melen als je intresse hebt? -> pi@magicforums.nl

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gast

Bericht door Gast »

pi schreef: Merk trouwens op dat onder kaarten van revised en unlimited geen jaartal staat, staat dit er wel op dan heb je wanneer er 1994 onder staat (met witte rand en engelstalig ) HELE dure kaarten
Onder de meeste staat niks of 1995,

Degene die ik heb van "Fallen empires" daar staat wel 1994 op.

Dit zijn:

Groen:

Feral Thallid
Elvish scout 2x (verschillende plaatjes)
Thallid 2x (verschillende plaatjes)
Thelonite Druid
Spore Cloud 2x (verschillende plaatjes)

Zwart:

Hymn to Tourach
Necrite
Ebon Praetor

Rood:

Orgg
Goblin chirurgeon
Orcish Spy
Brassclaw Orcs

Wit:

Combat medic 2x (verschillende plaatjes) (1tje staat "Sarpadian Empires vol. VI")
Icatian Priest
Icatian Infantry
Icatian Javelineers

Blauw:

Deep Spawn 2X
High Tide 2X
Vodalian Soldiers 2x (verschillende plaatjes) ("Sarpadian Empires vol. V")
Homarid Spawning Bed
Vodalian mage
Homarid Warrior

Land:

Svyelunite Temple

Ook op mijn enige kaart van "The Dark" staat 1994, dit is:

Groen: Venom

En dan heb ik ook nog een kaart vanLegends uit 1994, dit is:

Groen: Moss Monster
Gast

Bericht door Gast »

Ik zie nu dat ik toch nog 2 kaarten van unlimited uit 1994 heb.

Namelijk:

Rood: Fireball

en

Blauw: Blue Elemental Blast
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

De door jouw genoemde zijn nauwelijks van waarde. De serie fallen empires is dan ook door niemand gewild.

En als dat jouw enige kaarten uit únlimeted'zijn, denk ik dat je, als je al iemand kan vinden, er hoogstens 5 euro voor kan krijgen.


Als je eventueel je kaarten uit de dark, legends en (nog meer) uit unlimeted hebt, zou ik die cker wel ff posten.

Door kunnen kaarten van 10tallen euro's per stuk in zitten.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gast

Bericht door Gast »

KingFatass schreef:De door jouw genoemde zijn nauwelijks van waarde. De serie fallen empires is dan ook door niemand gewild.

En als dat jouw enige kaarten uit únlimeted'zijn, denk ik dat je, als je al iemand kan vinden, er hoogstens 5 euro voor kan krijgen.
Van unlimited heb ik er nog veel meer maar niet van 1994, wel een hoop uit 1995.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De kaarten waar 1995 onder staat komen uit 4th Edition, dus niet uit Unlimited. Waar 1994 onder staat komen (verbeter me als ik het fout heb) uit de Summer Edition. De kaarten waar geen jaartal onder staat komen uit Unlimited of Revised (hoe die te onderscheiden zie berichtje van pi hierboven)

Kan je misschien een complete lijst posten, mailen mag ook: h.kolbeek@hccnet.nl
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

The Quizmaster schreef:De kaarten waar 1995 onder staat komen uit 4th Edition, dus niet uit Unlimited. Waar 1994 onder staat komen (verbeter me als ik het fout heb) uit de Summer Edition. De kaarten waar geen jaartal onder staat komen uit Unlimited of Revised (hoe die te onderscheiden zie berichtje van pi hierboven)

Kan je misschien een complete lijst posten, mailen mag ook: h.kolbeek@hccnet.nl
klopt, da's summer edition (of "edgar"), ik vermoed eigenlijk dat de fireball en de blue elemental blast uit revised komen, gezien de leeftijd van de rest van je kaarten. Ik zou er niet van uit gaan dta de fallen empires kaarten veel waard zijn, dit zijn ze namelijk simpelweg niet, sorry, ik denk dat van de kaarten die je genoemd hebt de moss monster de duurste is, met een waarde van 3-4 euro als ik mij niet vergis.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie