Baalzamon is back! :)

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Baalzamon is back! :)

Bericht door Baalzamon »

Dagdag mensjes!

Zo, dat is lang geleden, maar ik ben weer terug van weggeweest!

Ik en mijn vrienden zijn zo'n jaar geleden gestopt met Magicen omdat het ons allemaal te duur (en eentonig) werd. Telkens als de een iets aan zijn deck veranderde reageerde iemand hier weer op door weer iets te veranderen en zo ging de cirkel rond :( Totdat we allemaal zoiets hadden van, dit kost ons teveel geld!

Nu hebben we allemaal weer de magic-kaarten uit de doos gehaald en we zijn weer begonnen. We pakken het nu alleen anders aan: We spelen alleen maar met precontructed themed decks (die 60-packs). Dit blijkt minstens even leuk te zijn als hoe we het voorheen deden mede omdat het ons nu minder/geen geld kost. Ook heb je nu een hele voorraad decks tot je beschikking die allemaal ongeveer even goed zijn. Dat brengt dus meer variatie in het spel.

Maar om even terug te komen op het forum: Is er eigenlijk veel veranderd sinds begin van afgelopen zomer? Zijn de vaste posters nog altijd actief (o.a. Pi en GForce ;))? En is De Koelkast nog de 'baas' hier?
Ik heb de boards nog niet bekeken, dat ga ik zometeen doen :D

-Baalzamon

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Welkom back !!

Ik ben nu sinds een maand weer actief en eigelijk ben ik hier als enigste van de Admins. Koelkast komt af en toe nog een keer kijken. Verder is KingFatass ook een vaste poster.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Ik pak ook mijn post-je mee afentoe
Don't mind me. I'm not even here.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welcome back!

ik ben als een van de weinige er nog steeds, ben ondertussen onze kouwe in posts voorbij gegaan en ik doe een verwoede poging gforce in te halen, alleen is die nu ook flink aan het posten ;).

Wat ik je trouwens ook aan kan raden als goedkoop formaat is proto: hierbij koopt iedereen een starter (dat is een tournament pack, voor diegenen die nog niet heel lang spelen), en hier ga je gewoon mee spelen, waarbij je elk potje een kaart ante-ed en waarbij je als je wint de kaart toevoegd aan je deck, terwijl je als je verliest de kaart van een handtekeningetje voorziet en de ander hem in zijn deck stopt. Het is heel leuk om decks langzamerhand te zien groeien en krimpen. De beste speler zal uiteindelijk het grootste deck hebben, maar het formaat balanceerd zich wel redelijk uit, zodra je een deck krijgt van meer dan 80 kaarten dan mana screw je jezelf steeds makkelijker, waardoor je weer wat meer verliest, etc. Overigens, ik kan onslaught heel erg aanraden voor de starters, morph's zijn heel erg cool in dit formaat. Persoonlijk vind ik trouwens de meest coole kaart die ik in proto gespeeld heb biorhythm, alleen heb ik die jammergenoeg 2 weken terug verloren, aan de andere kant ben ik wel heel blij met mijn mobilization die ik gewonnen heb van de persoon die nu de biorhythm heeft (merk hier 1 ding op, die gozer begon met arcanis, blistering firecat en mobilization, ik speel voornamelijk tegen hem, en hij zit onder het beginaantal terwijl ik er ruim boven zit, bomb rares zijn leuk, maar hoe je speelt is veel belangrijker. Ow, nog een tip in dit formaat, speel niet als eerste, maar pak als eerste.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

eej bedankt man! Ik zal het eens voorstellen aan mijn vriendengroep...

Toevallig dat ik vanmiddag bij het opzoeken van een kaart het begrip ante tegen kwam, ik heb het ff opgezocht en ik weet nu wat het is :) Het leek mij wel leuk maar niet met mijn eigen decks, heb namelijk geen zin om mijn Coat of Arms bijvoorbeeld te verliezen :( Maar dit is daar wel een goede oplossing voor

En met die tournament packs bedoel je denk ik het volgende (ik heb tot nu toe alleen nog boosters en themed decks gekocht dus...):
Deck boxes
1 polypropylene deck boxes with tab closure
75 tournament legal, black textured sleeves

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, dat bedoel ik niet.

een tournament pack/starter is een doosie met 75 (vroeger 60) kaarten inclusief land. Hier zitten in 3 rares, en verder een zooitje commons uncommons, en dus een bergje land.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Jullie hebben het over hetzelfde hoor. Dus Baalzamon je hebt gelijk. De tournament pack zijn alleen verkrijgbaar in de eerste set van het block dus : Urza's Saga, Mercadian Masques, Invasion, Odyssey en Onslaught.

Ik weet niet of er van eerdere series ook tournament packs zijn uitgebracht.

Deze kosten €11 per stuk en bevatten 3 rares 10 uncommons en de rest is land + common. Je kunt dus beter 1 van deze kopen ipv 3 boosters aangezien je 1 uncommon meer krijgt en 3 boosters maar 45 kaarten zijn en deze 75 :wink: .

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Vraag voor Pi :

Mag je bij proto de kaart die je ante is weer terug in je deck doen om te spelen of mag die dat potje ook niet in je deck zitten ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

uit Baalzamon zijn post:

Deck boxes
1 polypropylene deck boxes with tab closure
75 tournament legal, black textured sleeves

da's toch echt heel wat anders!

Tournament packs, vroeger starters genoemd zijn voor elke basisset verkrijgbaar (vanaf alpha) en voor elke standalone expansion (vanaf ice age). Wizards is alleen vanaf 7th gestopt met het uitbrengen van tournament packs voor de basisset.

De ante kaart wordt buiten je deck gehouden. (beide ante kaarten zelfs) Meestal smijten wij ze gewoon ergens midden op de tafel, een beetje aan de zijkant misschien, zodat ze het spelen niet in de weg zitten. Nog een paar dingetjes: je draait de ante kaart na je eerste 7 kaarten, maar voordat je een mulligan neemt. Bij een gelijk spel of een vroegtijdig afgebroken potje krijgt ieder zijn eigen kaart terug. Het is niet toegestaan kaarten toe te voegen aan je deck, of kaarten er uit te verwijderen anders dan winst/verlies door ante, dit kan betekenen dat je met een deck van minder dan 60, of zelfs 40 kaarten moet gaan spelen. In de praktijk heb ik minder dan 60 maar 1 keer in een half jaar zien gebeuren en toen speelden mensen met een ante inzet van zoveel als er met een d20 werd gegooid... Multiplayer potjes zijn natuurlijk ook mogelijk met proto, maar mijn ervaring is dat er dan meestal wel iemand ge-manascrewd is, en dat die dan meteen verliest, gevolg door de volgende die niet zo lekker gaat, en dta het dna toch heel snel een strijd wordt tussen diegene die een verschrikkelijke bomb op tafel heeft, en diegene die een hele berg creatures heb weten te spelen. 1 op 1 is leuker vind ik.

voor meer vragen over proto, leef je uit! (en onthoudt, alle regels zijn aan te passen zonder problemen, je moet vooral gewoon doen wat je leuk vindt, maar ik zou me wel houden aan het ante op zijn minst)

mazzel

Niels

p.s. als je ooit een kaart ziet met een pi (het wiskundig teken) er op, die komt bij mij vandaan...
p.s. ik heb een iridescent angel en een mobilization met handtekening, zouden die nu meer of minder waard zijn?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

pi schreef:
Deck boxes
1 polypropylene deck boxes with tab closure
75 tournament legal, black textured sleeves

da's toch echt heel wat anders!
Ja klopt dat zijn gewoon hoesjes voor de kaarten ik keek ff niet goed :oops:

pi schreef:
p.s. als je ooit een kaart ziet met een pi (het wiskundig teken) er op, die komt bij mij vandaan...
p.s. ik heb een iridescent angel en een mobilization met handtekening, zouden die nu meer of minder waard zijn?
Van wie zijn die handtekeningen ? Als ze van tekenaars zijn kunnen ze wel wat waard zijn. Persoonlijk zou ik er minder voor geven aangezien ik ze betekent niet meer mint vind. Maar er zijn mensen die ze sparen en die geven er weer meer voor.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Ik neem aan dat die handtekening van Pi zelf komt

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Oh dan kun je m weg gooien dan is ie nix meer waard :P .

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Baalzamon schreef:Ik neem aan dat die handtekening van Pi zelf komt
nou eigenlijk de mobilization van chain (check de memberlist) en de angel van iemand anders van de vu (nog nooit op dit forum geweest).

voor mij hebben ze waarde :D

vind spelen met me buried alive met handtekening ook cool (zelfde als de angel).

tuurlijk kunnen de handtekeningen niet van mij zijn, als je een kaart verliest moet je er een krabbel op zetten niet als je 'm wint. Een handtekening van mij is alleen mogelijk in mijn bezit als ik 'm terug gewonnen heb (ik heb een doom cannon en een death match gezien met ieder een stuk of 4 krabbels! inclusief de mijne)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MIster_p
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 24, 2003 5:50 pm
Locatie: BIj je vriendin in bed

Bericht door MIster_p »

jullie lullen echt over niks, maar ja jullie meoten ook wat doen.
Welcome back :D
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

We LULLEN hier dus wel over iets. Pi probeert ons en vooral Baalzamon en mij een beetje uit te leggen wat PROTO is. Dus plz niet van die belachelijke opmerkingen maken.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie