Mist of Stagnation deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
GForce
Wizard

Mist of Stagnation deck

Bericht door GForce »

Ik wil 1 T2 deck gaan maken maar dat moet dan wel met Mist of Stagnation zijn. Ik vind die 1 van de sterkste kaarten in T2 en zeker in een control deck is hij moeilijk te verslaan.

Kaarten die er cker in moeten zitten.

Mist of Stagnation (4)
Gravestorm (4)
Counterspell (4)

Wat zoek ik nog (tussen haakjes staan kaarten waar ik een denk):

Counters (Grip of Amnesia, Force Spike, Circular Logic)
Removal (Innocent Blood, Chainer's Edict, Smother)
Cantrip (Deep Analysis)
Creature (Psychatog, Withered Wretch, Carrion Wurm, Merfolk Looter)
Powercards (Hauting Echoes (1 + 1 sb), Upheaval)

Wie kan mij hiermee helpen. Ik ben nog steeds van mening dat dit een van de sterkste T2 decks moet zijn. Verder weet ik niet precies wat de meta-game is dus weet ook niet precies wat ik in het sidebaord moet stoppen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

enkele suggesties:

scalpelexis
cephalid colusseum (+deep anal/obsessive search/circular logic)
reminiscence (sp?) (+krosan reclaimation)
read the runes (+deep anal/obsessive search/circular logic)
apheto grifter (+disruptive pitmage/voidmage prodigy/etc.)
steamclaw

metagame: check starcitygames, er is net een groot tournooi geweest, en er worden nu allerlei artikelen daarover geschreven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Maar hoe houd ik zijn graveyard dan leeg ? Wat dat is het doel van het deck. Zijne leeg houden en zorgen dat hij nix kan ontappen. Verder zoek ik iets waarmee ik weer perments van hem kan tappen (Opposition maar dan had ik beter Oppostion +Static Orb kunnen spelen waarschijnlijk) zodat hij helemaal geen kant meer op kan.

Of kan ik beter op removal spelen dus hem laten saccen (Edict, Blood, Smother) en de rest wat hij wil spelen Counteren en zo beuken met Psychatog en Carrion Wurm (of andere creature IPV Carrion Wurm misschien 1 Phage toevoegen)

Of zeg je bounce zn creatures nadat je Mist hebt liggen en counter de rest en maak m af met Scalpelexis. Probleem blijft dan nog steeds in Mono blauw dat ik nix kan verweideren uit zn grave en dat hij dan gewoon kan blijven untappen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Withered Wretch is zeer ok, andere ideetjes: turbulent dreams, telekénetic bonds (leek in combo met looter), drinker of sorrow.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de reminiscence is zeer goed in je tegenstanders graveyard leeg halen, lost in thought, grip of amnesia en web of inertia kunnen ook wel helpen, liquify voor counteren is handig, net als syncopate, je laatste back-up zou steamclaw kunnen zijn.

het tappen blijft wel een van de grootste problemen die je hebt, en dara heb ik nog geen efficiente oplossing voor gevonden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Telekentic Bonds zo wel kunnen helpen bij het tappen van kaarten in combinatie met Merfolk Looter of Compulsion.

Verder is Turbulent Dreams natuurlijk een bom in dit deck. Zelf je grave vol maken en met bonds wat landjes tappen en hij zit alweer vast.

Met deze kaarten zou ik m mono blauw kunnen houden alleen moet ik dan nog een kill kaart hebben. Scalpelexis is er 1 maar dat kan vaak lang duren en in combinatie met Reminiscence is ie wat minder.

Misschien nog wat alternatieve bounce spelen in vorm van Æther Burst of Boomerang. Misschien is Cunning Wish in main ook goed en dan wat instants uit main naar side verplaatsen.

Verder moet ik uit kijken voor Edicts, Smother en Bloods. Ik weet niet wat ik hier tegen zou kunnen spelen ?? Heeft iemand hier suggesties voor ?

GForce
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Ik zat misschien te denken aan Standstill in main. Een snelle stop is best makkelijk en als hij een spel speelt kun je die daarna meteen bounce met boomerang bv. Na de hand kun je standstill gewoon discarden als je een lock hebt. Als je een bijna lock hebt kun je m altijd nog gebruiken om 1 beurt te winnen.

Ook heb ik 2 nieuwe bommen in main gevonden : Mana Short alle landjes tappen van de tegenstander wanneer Mist ligt is altijd leuk :twisted: ik zit te denken aan 2 main en 1 SB. Verder zag ik Choking Tethers die is misschien ook goed in side om met een Wish te pakken en 4 creatures te tappen.

Verder zag ik nog Complicate. Leuk om aan je counters toe te voegen en je tegenstander te laten betalen.

Ik zoek nog steeds een BOM om te tegenstander af te maken. Misschien is clone ook wat om met 1 van zn eigen creatures hem dood te schoppen 8) en nog een goede manier om zn grave leeg te spelen ik vind Reminisce alleen vind ik wat mager en het is ook een sorceries.

Kijk ook ff in mijn vorige post hierboven en geef daar ook commentaar op.

GForce
Plaats reactie