2 kaarten bekent

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

2 kaarten bekent

Bericht door lord of the squirrel »

er zijn twee kaarten bekent
Scornful Egotist
7U
Creature - Wizard
Morph U
1/1
Common

(yes, Scornful Egotist really does cost 7U)

Zealous Inquisitor
2W
Creature - Cleric
1W: The next time 1 damage would be dealt to Zealous Inquisitor, that damage is dealt to target creature instead.
2/2
Common
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Die Egoist gaat voor de slechtste kaart aller tijden. Die kun je beter face-down spelen en nooit meer morphen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een derde kaart is echt al een eeuwigheid bekend: Hidden Ancient

ik weet nu uit mijn hoofd even niet wat ie nou precies deed, maar het was iets met heeeeeel snel +1/+1 counters creeeren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Iets van 0/3 voor 4mana.

Whenever a spell is played, counter erop. die mag je verdelen onder critters tijdens upkeep.

Broken?? Ik denk van wel.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik weet het wel cker.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

creatures en broken, nee, "superman" (morphling) wordt niet als broken geclassificeerd, deze kaart is goed, maar slechter dan de superman, broken zeker niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Er werd ook van Spiritmonger gezegt dat ik broken was, dus waarom kunnen creatures niet broken zijn ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gast

Bericht door Gast »

Oy,

IS spiritmonger broken?

mazzel

pi

p.s. de meeste serieuze spelers zullen deze vraag waarschijnlijk beantwoorden met of "in het begin dacht ik van wel, maar achteraf viel het allemaal wel mee" of "nee, de kaart werd veels te veel ge-hype-t, vandaar dat mensen dachten dat ie broken was, maar, zoals ik al dacht bleek dat allemaal wel mee te vallen".
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Nou ik vind van niet maar in de Inquest bv stond dat ie wel broken was en ik heb andere spelers gesproken die dat wel vonden. Persoonlijk vond ik m wel te goed (5/5 voor 5 mana met 2 vette abilities) maar cker niet broken.

Vaak blijken kaarten later pas broken te zijn bv Unnatural Selection (heb ik 2 toernooien door gewonnen :twisted:) dat ze nu van die kaarten hebben waarop staat "change target creature type" maar dan mag je geen Legend meer kiezen. Beetje dom want dan laten ze zien dat ze eerder gewoon een fout hebben gemaakt.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

broken is maar een kreet, ik defineer broken als veels te goed, sloopt alle formaten waar de kaart in gespeeld kan worden, en komt dus waarschijnlijk binnen korte tijd op banned/restricted lijsten of wordt minstens zeer goed in de gaten gehouden door de dci, en dat de kaart broken is is ook al regelmatig bewezen op allerlei tournooien. (deze argumentatie werkt niet voor alle kaarten die ik broken zou noemen, in type 1 heb je zat "broken" kaarten waar deze redenatie niet voor op gaat, maar dat komt voornamelijk door het niveau van de kaarten in type 1) Je zou broken ook kunnen defineren als te goed, of zelfs als een kreet om aan te geven dat jij denkt dat een kaart veels te goed is. Probleem is dat je dan niet kunt zeggen de kaart is broken omdat er nog geen data is om dta te bewijzen. Afhankelijk van wat je definitie is van broken kan forgotten ancient waarschijnlijk broken genoemd worden.

Persoonlijk ga ik voor niet broken, omdat er nog weinig data over is omdat de kaart nog niet beschikbaar is, ook is nog niet bekend wat er voor kaarten verder in scourge zitten, voor hetzefde geld zitten er bakken kaarten in die het effect van de ancient inperken.

Als laatste wil ik in het algemeen aanvoeren dat een creature zowat nooit broken kan zijn omdat er bakken anti creature spells zijn. Check de beste decks van grote tournooien, wat zie je veel, mass removal: powder keg, mutilate en vergelijkbare wrath of god effecten, verder zie je veel targeted removal, zoals swords to plowshares, smother (nee, werkt niet op de ancient), boneshreder, visara the dreadfull, astral slide, je ziet ook nog eens veel non-targeted removal die 1 creature tegelijk killed, zoals diabolic/chainer's edict, innocent blood en the abyss en de decks die geen toegang hebben tot dit soort kaarten die zul je zien spelen met andere manieren om creatures te stoppen, of het nou door middel van blocken is, een fog effect: fog, spike weaver, spore frog(jk), of gewoon een manier om te voorkomen dat creatures aanvallen, zoals (teferi's) moat, arboria ensnaring bridge, propaganda, windborn muse. Gezien de vele anti-creature opties is het heel moeilijk om een broken creature te hebben, en ik ben van mening dat als een creature zich niet kan beschermen tegen de meeste van deze opties voor een niet al te hoge cost, het creature nooit broken kan zijn. De enige mogelijke uitzondering die ik zie is morphling, maar ook die strand nog bij veel van de kaarten die ik noemde.

mazzel

pi

p.s. ik moet eens wat vaker punten gebruiken...
p.p.s. @GForce -> spiritmonger is 6/6 voor 5 (met 1 behoorlijk goeie ability en een best redelijke ability als je het mij vraagt)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Er is maar 1 beest dat broken is....Mr teeth Moehahaha. Hij doet alleen niet zo goed op alle nkq tough.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

psychatog broken? Mwah, niet van zichzelf hoor, zonder een hele voorraad aan counterspells om 'm te back-uppen komt ie nergens (lees mijn vorige post). Er is wat voor te zeggen om 'm in type 2 broken te noemen, ok, maar ook daar doet tog het al lang niet meer zo goed als ie ooit deed, in type 2 met invasion was tog echt veel beter dan tog nu is. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je nu geen rekening moet houden met tog decks, of wat dat betreft dat het geen tier 1 deck is, maar tog heeft wat van zijn kracht in moeten leveren, er zijn nu redelijk wat decks die een goeie kans tegen tog maken en er zelfs een paar die een auto-win tegen tog hebben (alleen doen die het niet zo goed tegen de rest van de decks). Ik zou zeggen, kijk eens op de grote magic sites (starcitygames bezoek ik zelf veel), dan kun je zien wat nu goed is en hoe tog het daartussen doet.

mazzel

pi

p.s. jep, grow-a-tog heb stormenderwijs een plek binnen type 1 opgeeist, maar kijk naar de nieuwste artikelen, er worden al weer decks gebouwd die en goed zijn tegen grow-a-tog en de rest van de belangrijke decks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hey back-up meer counters als Psycha en je hebt een win :twisted:.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Pyrostatic Pillar
1R
Enchantment
Whenever a player plays a spell with converted mana cost of three or less, Pyrostatic Pillar deals two damage to that player.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Kijk dat zijn nou leuke kaarten extreem tegen een counterdeck. Ik speel Shock. Of je m nou door laat of niet 2 schade heb je altijd dus hou de counter maar in de hand.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie