Beginner

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Avalon
Expert
Contacteer:

Beginner

Bericht door Avalon »

Hee,

heeft er iemand misschien tips over hoe ik het beste aan zelf decks bouwen kan beginnen. Ik speel pas een half jaar. Bij voorkeur speel ik met groen en wit. Verder heb ik de meeste kaarten van judgment en onslaught.

Hoop dat iemand me kan helpen :roll:

groetjes avalon
The important things in life are the things we can't see
ragnarok
Adept

Bericht door ragnarok »

hoi kben zelf ook nog niet lang bezig maar kzou een kijkje nemen
op www.starcitygames.com daar wat rondneuzen, is me aangeraden door de mensen van dit forum en je vind er echt veel uitleg over magic

www.cs.vu.nl/~dskloet/magic is ook een handige site om kaarten op te zoeken

veel succes
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

http://www.brainburst.com

Je kunt ook een groen/witte precon kopen en dat deck gaan uitbreiden.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

deckbouwen is moeilijk, en eigenlijk de enige tip die ik je kan geven is probeer dingen. Je kan wle gaan kijken op een website als starcitygames (ook mijn aanrader), maar zonder minstens een beetje ervaring heb je daar maar heel weinig aan. Een beter plan is het waarschijnlijk om een deck te bouwen, het hier te posten, en te vragen wat voor problemen het heeft. Vragen om suggesties voor kaarten om er in te stoppen is ook een idee, maar, omdat mensen hier niet weten tot wat voor kaarten je toegang hebt is het misschien handiger om mensen te vragen waar de problemen zitten, zodat je die dan zelf met je eigen kaarten kunt proberen op te lossen.

veel succes nog iig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Het beste is een combo vinden/maken of 1 of 2 keycards. Om dit kun je een deck heen bouwen. Je kunt niet zomaar zeggen dit gaat erin en dat je moet ergens omheen bouwen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Avalon
Expert
Contacteer:

mijn huidige deck

Bericht door Avalon »

Hee,

ik heb een tijdje wat gerommeld met rood groen en wit in een deck, maar dat lukt niet goed, dus heb ik het volgende deck gemaakt (ik heb geen idee of het iets voorstelt, maarja :oops: here it goes:)

land:
2 nantuko monastery
1 krosan verge
2 tranquil thicket
1 contested cliffs
13 forest
11 plains

ik weet dat ik er erg veel land in heb zitten, maar mijn grootste probleem is iedere keer dat ik land tekort kom aan het begin van het spel, daar om heb ik bij creatures ook wat kaarten zitten met weinig mana cost die in mijn ogen toch redelijk nuttig zijn

enchant land:
1 fertile grounds

creatures:
2 hallowed healer
1 centaur rootcaster
2 phantom nantuko
1 border patrol
1 patrol hound
2 phantom centaur
2 elvish pioneer
2 benevolent bodyguard
1 valor
1 brawn
1 gustcloak runner
1 treespring lorian
1 disciple of grace
3 phantom tiger
3 battlewise aven
2 blessed orator
2 krosan wayfarer
4 phantom nomad
2 phantom flock
1 venomspout brackus
1 barkhide mauler
1 towering baloth
1 harvester druid

ik heb alle phantoms die ik heb in mijn deck zitten, ik vind het fijn om hiermee te spelen, misschien heeft iemand een tip over welke kaarten er bij zo'n phantom deck passen?
Ik heb maar een paar grote creatures in mijn deck, weer in verband met de hoge mana cost waarmee ik steeds in de problemen kom

enchant creatures:
1 exoskeletal armor
2 elephant guide
2 seton's desire
1 treetop bracers
1 improvised armor
1 unquestioned authority
1 strength of isolation

de enchant creatures werken volgens mij goed, in de handleiding bij het spectrum deck van de judgment serie stond dat al je een enchant creature zoals elephant guide op een phantom legt deze haast onsterfelijk is, omdat hij alleen doodgemaakt kan worden als hij gedestroyed word, klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen?

instant/sorcery:
2 second thoughts
2 ray of revelation
1 naturalize
2 explosive vegetation
1 folk medicine

ik vind het niet fijn om met instants en sorcery te werken, ik weet ook niet waarom, ik heb ook niet zo veel goede instants volgens mij

enchantment:
1 mirari's wake
1 spirit cairn

spirit cairn heb ik voor het eerst in mijn deck, ik weet nog niet wat ik er verder van moet verwachten

artifact:
1 cryptic gateway

owja, als ik een artifact speel, moet die dan op tafel blijven liggen, of kun je die maar 1 keer gebruiken en gaatie dan naar je graveyard?

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

qua kaarten heb ik het spectrum deck van judgment, devastation deck van onslaught en wat kaarten uit diverse boosters. een paar kaarten komen uit de nemesis serie

groetjes, Avalon :oops:
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

OK hier komt het.

1. Zorg dat je deck uit 60 kaarten bestaat. Zorg ervoor dat je 23-24-25 landen erin hebt en de rest andere kaarten.

2. Een idee zou zijn voor je Phantom deck om alleen Phantoms erin te doen met bv Glorious Anthem (creatures u control get +1/+1) waardoor al je Phantom bijna ontsterfelijk worden.

3. Aangezien je niet zo snel Threshold haalt heb je niet veel aan Nantuko Monastery.

4. Leuk zou ook zijn om 2 Genesis te spelen waarmee je creatures uit je graveyard kunt halen tijdens je upkeep.

5. Zoek de volgende kaarten eens op voor je deck :

-Phantom Nishoba
-Glorious Anthem
-Genesis
-Anurid Brushhopper

6. Je hebt misschien nog een goede rest nodig zoals Wrath of God

7. De artifact blijt op tafel liggen jah.

GForce
Gast

Bericht door Gast »

Oy,

het is meestal aan te raden om je deck op 60 kaarten te houden ja, iets er over heen gaat misschien, maar in ieder geval niet al te veel meer tenzij je hier echt een plan mee hebt (zoals met battle of wits). Dit is omdat je altijd zo'n groot mogelijke kans wilt hebben je op dat moment goeie kaarten te pakken.

Phantoms zijn inderdaad moeilijk dood te krijgen als je ze op een andere manier weet te laten groeien (mirari's wake heeft mijn voorkeur, coat of arms, glorious anthem en elephant guide zijn andere goeie opties), maar niet alleen destroyen is een optie, als een phantom -x/-x krijgt waarbij de ltweede x groter is dan zijn touhness is hij ook dood, verder kan hij geremoved from the game worden, en er zijn nog wel wat meer exotische opties om ze in ieder geval te stoppen. Gelukkig wordt over het algemeen nog steeds damage gebruikt om creatures te slopen, dus met het phantoms laten groeien zit je best goed. (voor de betweters, ik heb het over casual)

Dan nu over je deck:

Het eerste wat mij op valt is dat je met contested cliffs speelt, terwijl je zowat geen mogelijkheid hebt om aan rooie mana te komen. Het lijkt mij beter om deze er uit te halen. Voor de rest wil ik je voor wat betreft de landjes aanraden om vooral meer krosan verges te zoeken. Andere suggesties zouden zijn elfhame palace, sungrass prairie, brushland, windswept heath, savannah (maar ik vermoed zomaar dat in ieder geval de laatste 4 buiten je bereik liggen, ik weet niet zeker hoeveel je wil investeren, dus ik doe steeds gewoon alle suggesties die me te binnen schieten)

de fertile grounds zou ik gewoon dumpen, het is waarschijnlijk een beter idee je landjes wat beter uit te balanceren, zodat deze overbodig wordt.

Wat betreft je creatures, probeer in eerste instantie het bij phantoms te houden, en voeg daarna alleen dingen toe die echt goed zijn daarmee, en die werkelijk je kansen kunnen verhogen. Benevolent bodycard is wat dat laatste betreft een goed voorbeeld, stel dat iemand een terror/swords to plowshares/boomerang weet te vinden die op dat moment erg vervelend voor je is kun je tenminste je phantoms beschermen, een andere kaart in deze categorie is stampeding wildebeast, die al je groene phatoms die hun counters kwijt beginnen te raken even kan bouncen (spikes zijn misschien ook een idee, spike feeder en spike weaver zijn de beste opties, kijk ook even naar forcemage advocate). Verder wil ik je voor wat betreft de phantoms vooral aanraden te gaan zoeken naar phantom centaurs. Als je wat meer er voor over hebt zijn phantom nishoba's natuurlijk ook een goeie optie, en vergeet vooral phantom nantuko niet. Genesis is inderdaad ook een behoorlijke optie, maar ik denk dat dat alleen een laatste toevoeging aan het deck moet zijn, echt heel erg belangrijk is ie niet.

Creature enchantment zijn in de meeste decks niet zo'n goeie optie omdat als iemand het creature weet te mollen in reactie op dat jij je creature enchantment speelt jij ineens 2 kaarten kwijt bent, aan de andere kant zijn phantoms van nature wat moeilijker dood te krijgen dan de meeste beesies. De beste opties voor creature enchantments zijn denk ik rancor, briar shield en elephant guide, maar liever gebruik je gewone enchantments, waar ik zometeen aan toe kom.

instant sorcery: afhankelijk van waar je normaal tegen speelt wil je dneken aan artifact en enchantment removal en misschien dat je wat aan een kaart als titania's boon of tribal unity hebt. In ieder geval heb je denk ik niet heel veel instants en sorceries nodig.

Voor wat betreft de enchantments en artifacts wil ik aanraden om meer mirari's wake te zoeken, verder is parapet misschien een idee, en wat minder duur, ook kun je denken aan coat of arms en glorious anthem, maar deze zijn waarschijnlijk ook een beetje aan de prijs.

Ik hoop dat je hier wat mee opschiet. Voor vragen kun je altijd even pm-en.

mazzel

pi
Avalon
Expert
Contacteer:

thanx

Bericht door Avalon »

Hee,

Al vast bedankt
als ik weer een stapje verder ben zal ik t wel posten. We hebben diverse stripwinkels hier in de buurt die ook magic kaarten verkopen. Die hebben ook van die bakken met losse kaarten, misschien dat daar wat tussen zit. Bovendien ga ik binnenkort naar het elf fantasy fair (bekend? of niet, in utrecht iig) daar hebben ze ook diverse magic stands ensow.

Groetjes Avalon
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ok, graag gedaan hoor, veel succes met het verder uitbreiden van je deck!

Van de elf fantasy fair heb ik wel gehoord ja, veel weet ik er alleen neit van, veel plezier daar iig.

mazzel

pi
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien dat je hier wat aan hebt?

http://www.starcitygames.com/php/news/e ... ticle=4813

mazzel

pi
Avalon
Expert
Contacteer:

aanpassing

Bericht door Avalon »

hee,

ik heb wat aanpassingen gemaakt, kan iemand me dan misschien vertellen wat ik beter en wat ik slechter heb gedaan
Het zijn nu iig 60 kaarten

land:24
2 nantuko monastery
2 krosan verge
2 secluded steppe
2 tranquil thicket
6 forest
10 plains

creatures:21
2 phantom centaur
2 phantom nantuko
2 phantom flock
3 phantom tiger
4 phantom nomad
1 shieldmage advocate
1 forcemage advocate
1 valor
3 benevolent bodyguard
1 blessed orator
1 brawn

instant/sorcery:4
1 prismatic strands
2 ray of revelation
1 explosive vegetation

enchant creature:7
2 elephant guide
2 seton's desire
1 unquestioned authority
1 improvised armor
1 exoskeletal armor

enchantments:4
1 mirari's wake
1 circle of protection: black
1 light of day
1 spirit cairn

ik zit eraan te denken om toch phantom nishoba aan te schaffen, die wordt op nedermagic aangeboden voor 7 euro, is dit een beetje een goede prijs om ervoor te betalen?

verder wilde ik misschien nog een mirari's wake erin en een sterling grove

groetjes avalon
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de meeste sites zijn erg duur, nedermagic is geen uitzondering, ik zou eerst even kijken of je misschien iemand kan vinden die er voor een redelijkere prijs afstand van wil nemen. Persoonlijk zou ik er niet meer voor geven dan 5 euro en dat alleen als ik 'm echt hard zoek, 3-4 vind ik redelijker.

Het deck lijkt mij nu iig wat beter, hoewel je misschien nog steeds naar wat suggesties van de vorige keer wilt kijken 4x krosan verge is echt heel goed voor je deck, terwijl de nantuko monastary waarschijnlijk niet zo handig is omdat je toch niet snel treshold haalt.

Ik zou als ik jou was vooral goed na denken over hoe goed gaat deze kaart werken in mijn deck, zoiets als: secluded steppe, hmm, ik heb zat plains, die ga ik waarschijnlijk kunnen cycelen, tranquil thicket, hmm, kans dat ik die kan cycelen is eigenlijk wel een aardig stukje kleiner. En probeer of wat je bedenkt ook klopt door potjes met het deck te spelen en te kijken hoe vaak je bijvoorbeeld de thicket wilt spelen, maar je de groene mana niet over hebt om dat te doen. Andere kaarten waar ik op deze manier over zou denken zijn de valor en brawn, omdat deze hoogstwaarschijnlijk niet snel in je graveyard terecht gaan komen en je dus misschein wel beter een knighthood of primal rage zou kunnen spelen voor hetzelfde effect (ik raad je trouwens af om dat te doen, maar da's een ander verhaal, ik zou dan iig denken aan overruns als je zoiets wil doen), over de exoskeletal armor zou ik op vergelijkbare wijze nadenken, hoeveel creatures gaan er eigenlijk in je graveyard zitten; hoeveel eigenlijk in die van je opponent, waarschijnlijk niet zo heel erg veel aangezien jouw deck vooral bezig is je creatures in leven te houden, en je echt niet hard bezig bent die van hem dood te maken. Over de enchantments zou ik, op de wake na, allemaal nog even goed na denken, color hosers (anti-kleur kaarten) worden bijna nooit in een deck gespeeld, zeker niet in vriendschappelijke potjes, terwijl voor de cairn weer geldt, hoeveel nut gaat dit hebben in jou deck; hoeveel kaarten ga je discarden?

ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen zo,

mazzel

pi
Avalon
Expert
Contacteer:

phantom nishoba

Bericht door Avalon »

hee, iig bedankt voor de tips

ik had een phantom nishoba in een booster :) , ikke blij dus
maar ik heb nog wat aanpassingen gemaakt

2 blessed orator
4 phantom nomad
2 seton's desire (je had gelijk trouwens dat ik weinig threshold zou kunnen gebruiken)
2 phantom nantuko
1 forcemage advocate
1 nullmage advocate
2 explosive vegetation
2 ray of revelation
4 benevolent bodyguard
1 chastise
2 phantom centaur
1 phantom nishoba
2 second thoughts
2 phantom flock
3 phantom tiger
1 improvised armor
1 unquestioned authority
2 elephant guide
1 moonlit wake
1 mirari's wake
1 cho manno's blessing
1 ancestral mask

2 krosan verge
2 secluded steppe
rest gelijk verdeeld tussen forest/plains

ik heb er mee gespeeld en het werkte stukken beter als de vorige keren. Ik kan handiger omspringen met de counters op de phantoms en dankzij mijn forcemage advocate kan ik ze ook sterker maken. nou heb ik nog een vraagje. Bij forcemage advocate staat dat als je m tapt, je een counter op een creature mag leggen. Hieruit concludeer ik dus dat een creature wat je tapt niet altijd aanvalt? Ik dacht namelijk dat als je een creature tapt het altijd aanvalt. Door de ray of revelation, chastise en nullmage advocate heb ik meer mogelijkheden om enchantments te vernietigen of te removen. Maar, Als er op een kaart staant destroy target enchantment, betekent dat dan dat ik enchantments en enchant creatures(dus niet het creature zelf) kan destroyen?

Mijn deck werkt nu beter, maar dat brengt mij tot het volgende probleem, degene waarmee ik altijd speel probeert steeds een 5 kleurig deck te maken, terwijl hij nog niet zo lang speelt. Dit wil maar niet lukken (rara waarom niet). Hij zweert ermee te stoppen als het de volgende keer weer niet lukt, dan ben ik dus mijn enige speelmaatje kwijt en dat wil ik voorkomen.

Ik heb zijn deck gereorganiseerd en alle kaarten van het invasion- spectrum 60 card deck bij elkaar gezocht. Is dit echt zo'n moeilijk deck om mee te werken, ligt het aan de invasion set, of ligt het gewoon aan zijn geduld??

Alvast bedankt,

groetjes peggy
KingFatass
Wizard

Re: phantom nishoba

Bericht door KingFatass »

nou heb ik nog een vraagje. Bij forcemage advocate staat dat als je m tapt, je een counter op een creature mag leggen. Hieruit concludeer ik dus dat een creature wat je tapt niet altijd aanvalt? Ik dacht namelijk dat als je een creature tapt het altijd aanvalt. Door de ray of revelation, chastise en nullmage advocate heb ik meer mogelijkheden om enchantments te vernietigen of te removen. Maar, Als er op een kaart staant destroy target enchantment, betekent dat dan dat ik enchantments en enchant creatures(dus niet het creature zelf) kan destroyen?

1.Een creature kan tapen om de volgende redenen:

- hij wil aanvallen
- hij gebruikt een ability (zoals advocates), dit wordt aangegeven met het tap symbool.
- een spell of ability tapt een creature.

2. Als je een enchantment mag vernietigen houdt dat ook enchant creatures in.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Plaats reactie