Kavu deck
Moderator: Admins & Moderators
Kavu deck
Ben eens aan het kijken geweest, en ik zie het wel zitten om een kavu deck te gaan samenstellen, heb al enkele layouts voor deck gevonden, maar bij sommige staat bij dat ze gebanned zijn, vb. Temple Acolyte en Festival of Trokin, die moet k er dan vantussen latten of zo? ff layout printen.
Kavu-
Rogue Kavu 0.15
Hooded Kavu 0.10
Kavu Lair 0.6
Fire Screamer 0.15
Kavu Climber 0.10
Kavu Chameleon 1
Kavu Monarch 2
Kavu Mauler 1
Ancient Kavu 0.20
Kavu Scout 0.15
Slimy Kavu 0.25
Kavimaya Kavu 0.75
Angels-
2x Angels of Mercy 1.5
Glimmering Angel 0.30
Avenging Angel 4.5
Herald of Serra 3.5
Misc Critters-
Stampede Driver 1
Temple Acolyte banned
Benalish Lancer 0.15
Misc Enchantments-
Armadillo Cloak 1
Blanchwood Armor 2
Lure 1
Wax/Wane 0.75
Misc Sorcery-
Festival of Trokin banned
Stream of Life 0.30
Tranquility 0.15
2x Creeping Mold 3.5
Tribal Flames 0.2
Alt. Mana-
GeoThermal Crevice 0.2
Tinder Farm 0.2
Tigereye Cameo 1
Seashell Cameo 0.75
Shiven Oasis 2
Lands-
9x Mountains
8x Forests
8x Plains
de cijfers rechts, zijn de prijzen die k gevonden heb op anycraze
Greetz
spons
Kavu-
Rogue Kavu 0.15
Hooded Kavu 0.10
Kavu Lair 0.6
Fire Screamer 0.15
Kavu Climber 0.10
Kavu Chameleon 1
Kavu Monarch 2
Kavu Mauler 1
Ancient Kavu 0.20
Kavu Scout 0.15
Slimy Kavu 0.25
Kavimaya Kavu 0.75
Angels-
2x Angels of Mercy 1.5
Glimmering Angel 0.30
Avenging Angel 4.5
Herald of Serra 3.5
Misc Critters-
Stampede Driver 1
Temple Acolyte banned
Benalish Lancer 0.15
Misc Enchantments-
Armadillo Cloak 1
Blanchwood Armor 2
Lure 1
Wax/Wane 0.75
Misc Sorcery-
Festival of Trokin banned
Stream of Life 0.30
Tranquility 0.15
2x Creeping Mold 3.5
Tribal Flames 0.2
Alt. Mana-
GeoThermal Crevice 0.2
Tinder Farm 0.2
Tigereye Cameo 1
Seashell Cameo 0.75
Shiven Oasis 2
Lands-
9x Mountains
8x Forests
8x Plains
de cijfers rechts, zijn de prijzen die k gevonden heb op anycraze
Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
- KingFatass
- Wizard
Gebanned betekent dat een kaart niet gespeeld mag worden op een officieel tournament. In dit geval omdat het een kaart uit portal betreft een set mwaarmee niet op tournamenten gespeeld mag worden. Wat niet betekent dat je de kaart niet gewoon onder vrienden mag spelen.
Wat je deck betrft. Persoonlijk zou ik het hele thema kavu houden en 2 kleuren. groen in rood lenen zich perfect voor een kavu deck. Haal het wit er daarom uit.
In principe kun je deck maken uit de volgende samenstelling
24 land (inc. mana fixers)
12 spells
24 creatures.
Hier kun je natuurlijk altijd mee knutssellen, mar speel cker niet meer dan 24 land.
Ook is het een idee, om meer van dezelfde kaart in 1 deck te spelen. Uitgezonderd plains, forest, swamp, mountian en island, mag een kaart maximaal 4 keer in een deck.
Op die manier kun je je beste beste kavu's 4 keer spelen, zodat je de slechte kavu's niet in je deck hoeft te stoppen.
Kwa spells is het in rood/ groen altijd handig om een paar burn spells, enchantment desrtuction en pompoers te hebben.
Enchantment destruction heb je al in creeping mold en tranquility.
Burn spells, als incinerate en fireball zouden dit deck veel goed doen. Tribal flames is te zwak.
EN tenslotte pompers. Daarmee bedoel een spell die de power en toughness verhoogd van een creature. Zoiets als armadillo cloek maar dan alleen voor groen.
Het is dat ik niet echt bekend ben met kavu's anders had ik een evenduure decklist gemaakt die bter is dan deze versie.
Heb je bij je in de buurt geen magicwinkel of mensen die het ook spelen, misschien dat je wat van hn kan leren.
Wat je deck betrft. Persoonlijk zou ik het hele thema kavu houden en 2 kleuren. groen in rood lenen zich perfect voor een kavu deck. Haal het wit er daarom uit.
In principe kun je deck maken uit de volgende samenstelling
24 land (inc. mana fixers)
12 spells
24 creatures.
Hier kun je natuurlijk altijd mee knutssellen, mar speel cker niet meer dan 24 land.
Ook is het een idee, om meer van dezelfde kaart in 1 deck te spelen. Uitgezonderd plains, forest, swamp, mountian en island, mag een kaart maximaal 4 keer in een deck.
Op die manier kun je je beste beste kavu's 4 keer spelen, zodat je de slechte kavu's niet in je deck hoeft te stoppen.
Kwa spells is het in rood/ groen altijd handig om een paar burn spells, enchantment desrtuction en pompoers te hebben.
Enchantment destruction heb je al in creeping mold en tranquility.
Burn spells, als incinerate en fireball zouden dit deck veel goed doen. Tribal flames is te zwak.
EN tenslotte pompers. Daarmee bedoel een spell die de power en toughness verhoogd van een creature. Zoiets als armadillo cloek maar dan alleen voor groen.
Het is dat ik niet echt bekend ben met kavu's anders had ik een evenduure decklist gemaakt die bter is dan deze versie.
Heb je bij je in de buurt geen magicwinkel of mensen die het ook spelen, misschien dat je wat van hn kan leren.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Bedoelt ge dan meer iets als dit?
Lands
10x mountain
10x Forest
2x Karpulsan Forest
Creatures: 25
2x Alpha Kavu 1.5
2x Amphibious Kavu 0.3
3x Flametongue Kavu 9
2x Horned Kavu 0.5
2x Kavu Chameleon 2
4x Kavu Climber 0.4
2x Penumbra Kavu 1.7
1x Serpentine Kavu 0.15
2x Sparkcaster 1.5
2x Stone Kavu 0.2
3x Thunderscape Familiar 0.9
Spells: 12
2x Lava Axe 0.5
2x Lay of the Land 0.5
2x Pyrotechnics 1.1
2x Reckless Charge 1.5
2x Spitting Earth 0.3
2x Tremor 0.3
Enchanments: 3
3x Fires of Yavimaya 6
Greetz
spons
Lands
10x mountain
10x Forest
2x Karpulsan Forest
Creatures: 25
2x Alpha Kavu 1.5
2x Amphibious Kavu 0.3
3x Flametongue Kavu 9
2x Horned Kavu 0.5
2x Kavu Chameleon 2
4x Kavu Climber 0.4
2x Penumbra Kavu 1.7
1x Serpentine Kavu 0.15
2x Sparkcaster 1.5
2x Stone Kavu 0.2
3x Thunderscape Familiar 0.9
Spells: 12
2x Lava Axe 0.5
2x Lay of the Land 0.5
2x Pyrotechnics 1.1
2x Reckless Charge 1.5
2x Spitting Earth 0.3
2x Tremor 0.3
Enchanments: 3
3x Fires of Yavimaya 6
Greetz
spons
Ik den kdat je geen eens burn nodig hebt. Je hebt creature som je opponent te killen en die heb je zat dus dat zal het proleem niet zijn.
De beesten van je oponent te killen doen door Flametongue Kavu te spelen en daarna Horned Kavu bv. om je Flametongue Kavu terug naar je hand te halen om hem zo nog een keer te spelen. Het is denk ik wel een noodzaak om deze beide 4x in je deck te stoppen.
Verder zou ik wel je Fires erin houden en die er ook 4 van in doen.
Je kunt je Lava Axe beter vervangen voor Blaze of Ghitu Fire. Deze omdat je zelf de schade kunt bepalen en zowel creature en player kunt targetten.
Lay of the land is wel een kaart die je kunt gebruiken om je mana een beetje te versnellen. Ik zou de je spells zo eruit laten zien :
4 Fires of Yavimaya
4 Blaze/Ghitu Fire
4 Lay of the Land
GForce
De beesten van je oponent te killen doen door Flametongue Kavu te spelen en daarna Horned Kavu bv. om je Flametongue Kavu terug naar je hand te halen om hem zo nog een keer te spelen. Het is denk ik wel een noodzaak om deze beide 4x in je deck te stoppen.
Verder zou ik wel je Fires erin houden en die er ook 4 van in doen.
Je kunt je Lava Axe beter vervangen voor Blaze of Ghitu Fire. Deze omdat je zelf de schade kunt bepalen en zowel creature en player kunt targetten.
Lay of the land is wel een kaart die je kunt gebruiken om je mana een beetje te versnellen. Ik zou de je spells zo eruit laten zien :
4 Fires of Yavimaya
4 Blaze/Ghitu Fire
4 Lay of the Land
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Ff samenvatten dus, dit i wat ik dan zou willen gaan samenstellen als deck
24 creatures
4 Caldera Kavu
4 Horned Kavu
4 Flametongue Kavu
4 Kavu Mauler
4 Kavu Monarch
4 Kavu Howler
Gewoon, 22 landjes
12 spells
4 Ghitu fire
4 Lay of the lands
4 Fires of Yavimaya
en coat of arms is wel zeer duur, dus daar moet k eerst nog eens zien, of k dat kan terugverdienen met andere kaarten te verkopen. Btw, ff vraagje tussendoor, ik heb een Royal assassin en heb wat rondgezien, maar prijzen verschille, het is een 4th denk ik, en wat is nu eigenlijk mint condition, want hij heeft een witte rand, en die is niet zo wit meer als vroeger wil k dus zeggen, hij ziet er nog goed uit, maar weet niet wat regels zijn dus. Als iemand dat even kan verduidelijken.
Greetz
spons
24 creatures
4 Caldera Kavu
4 Horned Kavu
4 Flametongue Kavu
4 Kavu Mauler
4 Kavu Monarch
4 Kavu Howler
Gewoon, 22 landjes
12 spells
4 Ghitu fire
4 Lay of the lands
4 Fires of Yavimaya
en coat of arms is wel zeer duur, dus daar moet k eerst nog eens zien, of k dat kan terugverdienen met andere kaarten te verkopen. Btw, ff vraagje tussendoor, ik heb een Royal assassin en heb wat rondgezien, maar prijzen verschille, het is een 4th denk ik, en wat is nu eigenlijk mint condition, want hij heeft een witte rand, en die is niet zo wit meer als vroeger wil k dus zeggen, hij ziet er nog goed uit, maar weet niet wat regels zijn dus. Als iemand dat even kan verduidelijken.
Greetz
spons
- pi
- Archmage
- Contacteer:
mint: kaart is in perfecte staat, zie verder: http://prices.blackborder.com/cgi-bin/p ... rbvcu1hoc4 & http://www.grading.cjb.net/spons schreef:... coat of arms is wel zeer duur, dus daar moet k eerst nog eens zien, of k dat kan terugverdienen met andere kaarten te verkopen. Btw, ff vraagje tussendoor, ik heb een Royal assassin en heb wat rondgezien, maar prijzen verschille, het is een 4th denk ik, en wat is nu eigenlijk mint condition, want hij heeft een witte rand, en die is niet zo wit meer als vroeger wil k dus zeggen, hij ziet er nog goed uit, maar weet niet wat regels zijn dus. Als iemand dat even kan verduidelijken.
...
4th is als er 1995 onder staat.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hey Spons,
Ik zou er 24 landen van maken want je moet 60 kaarten in je deck hebben. Verder heb je de Coat of Arms niet speciaal nodig nu je de Kavu Monarch in je deck hebt zitten.
Verder zou ik 4 Caldera Kavu vervangen door Stormscape Familiar. Hierdoor worden je groene spells (multi colours zijn ook groen) wat goedkoper. Dit omdat de Howler en Mauler een best hoge Casting Cost hebben.
Caldera Kavu zou leuk zijn voor in het sideboard samen met Kavu Chameleon.
GForce
Ik zou er 24 landen van maken want je moet 60 kaarten in je deck hebben. Verder heb je de Coat of Arms niet speciaal nodig nu je de Kavu Monarch in je deck hebt zitten.
Verder zou ik 4 Caldera Kavu vervangen door Stormscape Familiar. Hierdoor worden je groene spells (multi colours zijn ook groen) wat goedkoper. Dit omdat de Howler en Mauler een best hoge Casting Cost hebben.
Caldera Kavu zou leuk zijn voor in het sideboard samen met Kavu Chameleon.
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- KingFatass
- Wizard
Hmm, als ik ga kijken naar Stormscape Familiar dan staat erbij All white and black spells cost 1 less to play, en ik heb een eilandje nodig om hen in te kunnen brengen. Of heb ik de verkeerde kaart voor?
Ik kijk meestal op anycraze.com en daar staat dat dan, moet ik dan eilandjes tussen mn deck gaan steken?
Greetz, spons
Ik kijk meestal op anycraze.com en daar staat dat dan, moet ik dan eilandjes tussen mn deck gaan steken?
Greetz, spons
- KingFatass
- Wizard
- bastial fury
- Adept
De groene familiar heet Thornscape Familiar en die maakt rood en wit 1 goedkoper.
De rooie familiar heet Thunderscape Familiar en die maakt groen(!) en zwart 1 goedkoper en het is zelf ook een 1/1 Kavu met first strike.
De laatste speel ik zelf ook in een rood / groen kavu deck.
De rooie familiar heet Thunderscape Familiar en die maakt groen(!) en zwart 1 goedkoper en het is zelf ook een 1/1 Kavu met first strike.
De laatste speel ik zelf ook in een rood / groen kavu deck.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"