Grinning Demon deck
Moderator: Admins & Moderators
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Grinning Demon deck
Geachte luitjes,
Gaarne zou ik wat hulp krijgen bij het construeren van een deck met Grinning Demon. Heeft iemand wat goede ideetjes?
De volgende kaarten had ik als mogelijkheid gevonden:
- Nantuko Shade
- Withered Wretch
- Rotlung Reanimator
- Drinker of Sorrow / Braids Cabal Minion
- Grinning Demon
- Mesmeric Fiend
- Undead Gladiator
- Visara the Dreadful
- Bane of the Living
- Graveborn Muse
- Duress / Cabal Therapy
- Smother
- Chainer's Edict
- Oversold Cemetery
Dit heb ik al eens geprobeerd en dat functioneerde redelijk (dus niet goed):
3 Withered Wretch
4 Nantuko Shade
4 Rotlung Reanimator
3 Drinker of Sorrow
2 Graveborn Muse
2 Bane of the Living
4 Grinning Demon
4 Cabal Therapy
4 Chainer's Edict
4 Smother
2 Oversold Cemetery
24 Swamp
Grootste probleem was het verlies aan levens wanneer de tegenstander wel er in slaagde iedere beurt wat blockertjes uit te spugen. Heeft iemand een goede decklist of wat goede ideeen? BVD
Gaarne zou ik wat hulp krijgen bij het construeren van een deck met Grinning Demon. Heeft iemand wat goede ideetjes?
De volgende kaarten had ik als mogelijkheid gevonden:
- Nantuko Shade
- Withered Wretch
- Rotlung Reanimator
- Drinker of Sorrow / Braids Cabal Minion
- Grinning Demon
- Mesmeric Fiend
- Undead Gladiator
- Visara the Dreadful
- Bane of the Living
- Graveborn Muse
- Duress / Cabal Therapy
- Smother
- Chainer's Edict
- Oversold Cemetery
Dit heb ik al eens geprobeerd en dat functioneerde redelijk (dus niet goed):
3 Withered Wretch
4 Nantuko Shade
4 Rotlung Reanimator
3 Drinker of Sorrow
2 Graveborn Muse
2 Bane of the Living
4 Grinning Demon
4 Cabal Therapy
4 Chainer's Edict
4 Smother
2 Oversold Cemetery
24 Swamp
Grootste probleem was het verlies aan levens wanneer de tegenstander wel er in slaagde iedere beurt wat blockertjes uit te spugen. Heeft iemand een goede decklist of wat goede ideeen? BVD
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- bastial fury
- Adept
Lijstje ziet er wel goed uit....alleen als je grootste probleem het verlies van levens is, waarom speel je dan geen Corrupt of Drain life?
En als je tegenstander toch wat blockertjes 'uit kan spugen', kun je overwegen om wat fear-effecten in te bouwen?
En als je tegenstander toch wat blockertjes 'uit kan spugen', kun je overwegen om wat fear-effecten in te bouwen?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Corrupt en Drain life is op zich wel een idee, maar het is eigenlijk de bedoeling dat ik win voordat ik zelf de 0 bereik. Maar, het is een mogelijkheid.
Om fear in te bouwen moet ik iets anders opgeven. Of beesten gebruiken met fear. Dat is weliswaar mogelijk, maar naar mijn idee verzwak ik dan het deck en kan ik net zo goed helemaal afzien van het gebruik van Demons en Drinkers (de laatste ben ik toch niet echt van overtuigd).
Om fear in te bouwen moet ik iets anders opgeven. Of beesten gebruiken met fear. Dat is weliswaar mogelijk, maar naar mijn idee verzwak ik dan het deck en kan ik net zo goed helemaal afzien van het gebruik van Demons en Drinkers (de laatste ben ik toch niet echt van overtuigd).
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Zorg in je sideboard voor een "token killer". Als je een Squirrel Nest tegen hebt heeft de tegenstanders blockers of jij hebt nix aan je Braids. Rancid Earth zou hiervoor een goede oplossing zijn.
Er ies trouwens ook een creature of enchantment die al jou creatures "Fear" geeft misschien heb je daar wat aan.
GForce
Er ies trouwens ook een creature of enchantment die al jou creatures "Fear" geeft misschien heb je daar wat aan.
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Als je intimidation bedoeld, die is toch ietsje te duur en cover of darkness heeft een creature type nodig. Dat is lastig want ik heb dan zombie clerics, insect shades, horrors/minion legends en demons. Wordt een beetje lastig te spelen dan, geloof ik.
- KingFatass
- Wizard
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Het is voor type 2. Ik heb een MBC deck, maar ik wil graag een deck met Demons met een winstkans van 50% of meer (ik ben gauw tevreden). MBC is leuk, maar de mensen waar ik mee speel vinden het stront-vervelend. Ik wil daarom graag een monozwart deck dat leuk om te spelen is (grote beesten) en toch meer dan regelmatig verliest (maar stiekem toch wel eens wint).
- bastial fury
- Adept
Ach, die mensen vinden jouw MBC-control deck niet eens echt strontvervelend(ik zal maar even voor ons allen spreken), maar het is wel af en toe een beetje irritant. Sowieso zijn we met onze creature-based decks vaak kansloos tegen zo'n mega-opruimmachine. Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe zwarte project; misschien maken we eindelijk een kans(je)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- KingFatass
- Wizard
Orgineel idee om de decree in het deck te stoppen, die is misschien het testen wel waard.
Zoals het er nu uit ziet, wil het aan de ene kant weenie zijn en aan de andere kant control.
Kun je liver geen weenie/zombie deck maken?
Call to the grave kan tot nieuwe zombie decks gaan lijden. Grinning demon past hier ook perfect in. deze gebruik je voor beatdown en dan drop je de grave zodat je er niet aan dood gaat.
Op die manier maak je ook bter gebuik van de muse, die in deze opzet minimaal is. Ik zou liver een scyring spelen.
Voor de rest ziet hij er goed uit!
Zoals het er nu uit ziet, wil het aan de ene kant weenie zijn en aan de andere kant control.
Kun je liver geen weenie/zombie deck maken?
Call to the grave kan tot nieuwe zombie decks gaan lijden. Grinning demon past hier ook perfect in. deze gebruik je voor beatdown en dan drop je de grave zodat je er niet aan dood gaat.
Op die manier maak je ook bter gebuik van de muse, die in deze opzet minimaal is. Ik zou liver een scyring spelen.
Voor de rest ziet hij er goed uit!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€