Pagina 1 van 1

Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: do sep 22, 2011 9:27 pm
door jorg
Nightwing Shade & Snakeform: Wat gebeurd er als Shade aanvalt en de tegenstander gooit een Snakform hierop, nadat de shade is opgepomd? Verliest ie "flying", oftewel is flying een static ability?

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: do sep 22, 2011 10:26 pm
door The Quizmaster
Beide ;) Flying is een static ability en die verliest ie door Snakeform..

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: do sep 22, 2011 11:53 pm
door jorg
Tegenstander heeft hem eerst +3/+3 gegeven.
De stack is dan als volgt, denken we:

Top
-Snakeform (het wordt een 1/1 beest)
-+3/+3 (het wordt een 4/4 beest)
Bottom

Met als resultaat dat het een 4/4 beest is.

Klopt dit?

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 8:03 am
door altx
In alle gevallen eindigt hij als 4/4 beest.

Eerst worden namelijk (in layer 7b) de effecten afgehandeld die de power/toughness naar een vaste waarde zetten (1/1 in dit geval). Daarna (in layer 7c) worden pas de +/- effecten afgehandeld die de power/toughness verhogen of verlagen (de +3/+3 in dit geval).

Dus hij wordt eerst 1/1. En krijgt daarna +3/+3. Dat is altijd de volgorde.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:15 am
door jorg
En als er een equipment op de Shade ligt , waarbij deze +2/+2 krijgt? Hij wordt opgepompt met +3/+3 en daarna komt de Snakeform. Wordt het dan een 4/4 beest of een 6/6 beest?

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 11:21 am
door Jibz
6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 11:24 am
door jorg
duidelijk. bedankt.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 1:15 pm
door Donnie Darko
Wat als de shade tijdens de priority na de declare attackers phase zou worden opgepompt, en de snakeform pas word gespeeld tijdens de priority na de declare blockers step?

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 1:25 pm
door The Quizmaster
Nog altijd hetzelfde.. Zoals hierboven ook gezegd, vallen het zetten van de P/T en het oppompen ervan, in andere layers. Deze hinderen elkaar dus niet.

De +x/+x blijft gelden, ookal wordt Snakeform later gespeeld.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:06 pm
door altx
Jibz schreef:6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
Volgens mij bedoel je met dat eerste layer 7b, effecten die de power/toughness naar een vaste waarde zetten.

(Layer 7a is die van characteristic-defining abilities, oftewel CDA's.)

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: za sep 24, 2011 12:54 am
door ixo
het klinkt niet echt logisch aan de ene kant, lastig te begrijpen :o

snakeform zegt hij is 1/1 punt. maar die ene regel zegt weer "tjah, als je hem oppompt maakt het niet uit of ie 1/1 is of niet hij krijgt het er gewoon bij..." daar komt het op neer toch?

maar wrm? bedoel zoals ik de stack zou zien is het shade krijgt +3/+3 gepompt en zou damage doen hierop volgt snakeform, hij wordt 1/1. snap niet wrm dit fout zou moeten zijn.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: za sep 24, 2011 1:17 am
door Donnie Darko
ixo's gedachtengang is gelijk aan die van mij. Ik ging er vanuit dat de layers per stack werken, niet over het geheel van één beurt of iets dergelijks...
Als de Snakeform dus geen effect heeft op creatures die opgepompt worden, een giant growth hebben gehad of dergelijke, is de kaart een stuk minder goed in mijn beleving...

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: za sep 24, 2011 8:42 am
door Dragonheart
De kaart is dan inderdaad minder goed dan je denkt. De layers werken niet per stack, maar inderdaad over het geheel van een beurt.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: za sep 24, 2011 11:16 am
door Jibz
altx schreef:
Jibz schreef:6/6
Alleen zijn eigen/inherente (layer 7a) power en toughness worden veranderd. Daarna worden alle modifiers (+1/+1 of -1/-1, layer 7c) toegepast.
Volgens mij bedoel je met dat eerste layer 7b, wijzigingen die de power/toughness naar een vaste waarde zetten.

(Layer 7a is die van characteristic-defining abilities, oftewel CDA's.)
Nee, niet helemaal. Ik had het erover dat de Snakeform (7b) alleen de 7a layer verandert. Dit is inderdaad wel een beetje gebrekkig, aangezien hij ook nog 7b effecten die al eerder erop lagen verandert, maar daar was hier geen sprake van.

Re: Nightwing Shade & Snakeform

Geplaatst: za sep 24, 2011 12:09 pm
door altx
Ah, op die fiets. :-)

Overigens zijn de power/toughness die op de kaart gedrukt zijn, geen layer. Dat zijn de uitgangspunten voordat je de layers gaat toepassen. Layer 7a is van de characteristic-defining abilities (als er */* staat voor de power/toughness).


Voor de volledigheid nog even de regels erbij, misschien nog handig:
CR 613. Interaction of Continuous Effects

613.1. The values of an object’s characteristics are determined by starting with the actual object. For a card, that means the values of the characteristics printed on that card. For a token or a copy of a spell or card, that means the values of the characteristics defined by the effect that created it. Then all applicable continuous effects are applied in a series of layers in the following order:

(...)

613.3a Layer 7a: Effects from characteristic-defining abilities are applied.

613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.

613.3c Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don’t set power and/or toughness to a specific number or value) are applied.

613.3d Layer 7d: Power and/or toughness changes from counters are applied.

613.3e Layer 7e: Effects that switch a creature’s power and toughness are applied. Such effects take the value of power and apply it to the creature’s toughness, and take the value of toughness and apply it to the creature’s power.